Zgłoszenie
Osoby, które chcą zawrzeć sakramentalny związek małżeński w naszej parafii zgłaszają się do biura parafialnego z potrzebnymi dokumentami nie później niż trzy miesiące przed planowanym ślubem, natomiast wcześniej można zarezerwować datę ślubu. W sytuacji, gdyby nie udało się uzyskać wszystkich wymaganych dokumentów do czasu pierwszego spotkania, można je będzie donieść w późniejszym czasie.
Wymagane dokumenty:
- dowód osobisty
- świadectwo chrztu z adnotacją o przyjęciu sakramentu bierzmowania i o stanie wolnym (uzyskuje się w parafii, w której było się ochrzczonym – nie starsze niż 6 miesięcy od daty ślubu)
- świadectwo bierzmowania – jeśli nie odnotowano przyjęcia tego sakramentu na świadectwie chrztu
- świadectwo ukończenia nauki religii (ostatnia klasa szkoły średniej – do wglądu)
- jeżeli oboje narzeczeni są spoza naszej parafii – zgodę od jednego z proboszczów na spisanie protokołu i pobłogosławienie małżeństwa poza swoją parafią
- w przypadku ślubu konkordatowego – zaświadczenie z Urzędu Stanu Cywilnego (ważne 6 miesięcy od daty wydania)
- w przypadku osób po ślubie cywilnym – dokument z USC o zawarciu małżeństwa cywilnego
- wdowcy – akt zgonu współmałżonka z USC
- zaświadczenie z poradni rodzinnej (terminy spotkań uzgadniane telefonicznie z Cecylią Mirr – tel. 605 170 576 lub Anną Patalas – tel. 733 434 503)
- świadectwo ukończenia kursu przedmałżeńskiego